زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

گویا طنزهای سریال کمدی برره مهران مدیری در حال اجرا شدن جدی در زندگی روزمره و تدابیر ویژه در ملکداری است از طنز دادن وام به خودی‌ها و توزیع بودجه‌ی روستا بین دوخان بالا برره و پایین برره و فرمانده پاسگاه بعنوان عضو ناظر تا توسعه گردشگری…

اما در یک قسمت که به مانور و جنگ با دشمن فرضی پرداخته بود جالب بود بعد هزار شعار و خالی‌بندی سکانسی از فیلم ورود مصدومان و کشته‌ها به روستا را نشان می‌داد و یاور طغرل فرمانده میدان با سبیل پایین افتاده بدون رجزخوانی می‌گفت: (در جنگ با دشمن فرضی شکست خوردیم!)

خبری که مرا یاد طنز برره انداخت این خبر بود.

در یزد شش دستگاه خودرو باهم تصادف کردند که تصادف خوشبختانه هیچ مصدومی نداشته است اما متاسفانه در نزاع جمعی و دعوای بعد تصادف سریافتن مقصر اصلی و علت تصادف 13 نفر مصدوم و زخمی و مجروح و راهی بیمارستان شدند.

یادم آمد لطیفه‌ای تعریف می‌کردند که غضنفر دچار سوختگی شده بود ولی علت مرگ را ضربه مغزی و قطع نخاع اعلام کرده بودند. از دوستان که در صحنه بودند علتش را پرسیدند: گفتند امکانات مثل آب و پتو و… نبود به جای این تدابیر ویژه؛ با زدن؛ پشت بیل؛ برروی آتش خاموشش کرده‌اند.

می‌فرمایید: این که چیزی نیست و همه چیزمان به همه چیزمان می‌خورد و تدابیرمان؛ پشت بیلی؛ است. شما آزاد هستید هرچه می‌خواهید من نظری ندارم!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/ccjqx

 

  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا